Barzaken - veel gestelde vragen

1. Wat moet ik doen als het regent en het park wegens slechte weersomstandigheden gesloten is?

Omdat we de club met alle leden netjes willen houden, zijn er altijd wel taken te doen in het clubhuis. Dat betekent dat je ALTIJD naar het clubhuis moet komen voor je bardienst. Instructie hiervoor staat in de witte map (onderaan deze pagina).

2. Ik kan onverwachts mijn bardienst niet vervullen, wat nu?

Kun je onverwachts je bardienst niet vervullen, zorg dan zelf dat iemand anders jouw dienst overneemt. Vraag een ander Manger Cats lid om voor je in te vallen of om de bardiensten te ruilen. Lukt dit niet? Dan kun je tegen betaling iemand uit de invalpoule inhuren. Klik hier voor meer informatie over vervanging van je bardienst.   

3. Er is niemand meer op de tennisbaan. Mag ik eerder weg?

Heb je een bardienst in de avond, is er niemand meer op de baan én is het later dan 22.00 uur? Dan verwachten we dat er ook niemand meer zal komen. De lampen gaan immers om 23.00 uur uit. Dus na 22.10 uur kun je dan het clubhuis netjes afsluiten en naar huis gaan.

4. Mag ik zelf een drankje of hapje nemen tijdens de bardienst?

Je mag max. 2 drankjes nemen en die afboeken in de kassa onder de knop “betaal - wegboeken - Eigen gebruik”. Wil je nog meer drankjes of andere consumpties? Dan dien je die gewoon te betalen.  

5. Hoe werkt het allemaal tijdens een bardienst?

Een bardienst draaien is meestal een kwestie van een biertje tappen, koffie of thee schenken of een tosti maken. In de witte map (onderaan deze pagina) achter de bar vind je het antwoord op alle mogelijke vragen over je bardienst. We hebben geprobeerd alles zo logisch mogelijk te beschrijven.  

6. Waarom vraagt Manger Cats aan leden om twee bardiensten te draaien?

Wij willen onze leden een sportieve, warme, betrokken, gezellige tenniservaring bieden. Daar hoort bij dat leden bardiensten draaien. Alle leden, inclusief onze vrijwilligers, tussen 18-70 jaar oud komen hiervoor in aanmerking (uitzonderingen daargelaten). Uit enquetes blijkt dat >80% van onze leden volledig achter het idee staat dat elk lid twee bardiensen per jaar moet draaien. Voor alle duidelijkheid, het alternatief (de bar in zijn geheel verpachten) is voor Manger Cats financieel niet haalbaar vanwege te lage barinkomsten. Met een “vraag” van ca. 730 bardiensten per jaar betekent dit dat wij uitkomen op 1,8 diensten per lid, vandaar het verzoek om 2 diensten per jaar te doen.

7. Hoe communiceert Manger Cats met haar leden hierover?

Aan het begin van het jaar (februari) benaderen wij leden om zich in te schrijven voor bardiensten. Dit gaat via e-mail aan alle leden die hiervoor in aanmerking komen. Hierop volgen meestal 2-3 reminders naar degenen die zich nog niet hebben ingeschreven. Ook plaatsen we deze berichten in de ClubApp en op de website.

8. Hoe werkt afkopen?

Het is mogelijk om je bardienstplicht af te kopen, mits je dit tijdig en uiterlijk 1 maart voor het daarop volgens seizoen doet. Klik hier voor verdere instructies hierover.

9. Hoe plan ik mijn bardiensten in?

Inschrijven kan via de ClubApp en de website. Klik hier voor instructie

10. Wat moet ik doen als ik onverwacht niet kan op de door mij geplande datum?

De verantwoordelijkheid om voor vervanging te zorgen ligt bij jezelf. Kijk hier voor opties.

11. Wat gebeurt er als ik niet afkoop en ook geen diensten inplan?

Dat zouden we erg jammer vinden. De club is volledig afhankelijk van vrijwilligers en de bereidwillendheid van leden om diensten te draaien. Als je geen van beiden doet (afkopen noch inschrijven) zadel je andere leden op met een plicht om meer diensten te draaien of je verhoogt de kosten van Manger Cats vanwege inhuur vanuit de invalpoule. Om die reden is het beleid om einde jaar (sept/okt) die leden die tot deze categorie behoren een faktuur te sturen die overeenkomt met het afkopen van 2 bardiensten. Wel zo fair vinden wij. 

12. Verdere info over bardiensten is beschikbaar via:

13. Hoe worden bardiensten gepland?

Een bardienst wordt gepland als er voldoende leden worden verwacht op het park in verband met drukke speeltijden, competities, evenementen en dergelijke. De bardiensten worden dus afgestemd op de jaarkalender, de geplande activiteiten en de voorziene aanloop. Van jou als lid wordt verwacht dat je er bent op de tijden waarop je bent ingedeeld. Ook als het rustig is, of als er niemand is, kun je jezelf nuttig maken. Kijk hiervoor in de witte map (onderaan deze pagina). 

14. Mag ik mijn kind(eren) meenemen achter de bar als ik bardienst heb?

Nee, Manger Cats volgt hierin het advies van de KNLTB en dat hebben we daarom liever niet. Het houden van toezicht achter de bar is op drukke momenten lastig en onze bar is niet ingericht op de aanwezigheid van kinderen. Kinderen mogen natuurlijk wel gezellig in het clubhuis zijn, maar laat ze lekker op de bank of aan tafel gaan zitten. 

Vragen?

logo

E-mail

[email protected]

Telefoon

+31 343 513 175

Address

J. Manger Catslaan 2
3971 AL Driebergen