Manger Cats needs you! (update met details verschillende rollen)

21 mei 2021


(update 14 juni: scroll naar beneden voor details)

 

Het clubhuis is helemaal gepimpt, de bar is weer open, en binnenkort gaat de zon vast ook wat vaker schijnen en regent het wat minder. En misschien wordt het dan toch nog een hele mooie tenniszomer!

Mooie tenniszomers komen alleen niet uit het niets tevoorschijn. Hiervoor wordt achter de schermen bij Manger Cats door vele vrijwilligers hard gewerkt, denk aan de groencommissie, barzaken, de technische commissie, en nog veel meer (klik hier voor opsomming commissies en rollen).

Er zijn op dit moment een aantal belangrijke vacatures en ook zoeken we een opvolgster/opvolger voor Bas die aan het eind van dit seizoen de voorzittershamer neerlegt. Wij verzoeken talentvolle kandidaten voor onderstaande rollen zich uiterlijk 10 juni te melden bij een van de bestuursleden, zij kunnen ook verdere info over de rollen delen.

Onderstaande rolbeschrijvingen zijn bedoeld om een beeld te schetsen, uiteraard is er veel ruimte om de exacte invulling zelf te bepalen.

Vacatures:

  • Sponsor coordinator: regelt gezonde win/win relaties tussen club en sponsors, vooral relatiebeheer (meer farming dan hunting), de belangen van de sponsor behartigen binnen Manger Cats, linking pin zijn voor sponsor naar communicatie, evenementen, bar.  Jippie: kandidaten gevonden! 
  • Communicatie coordinator: op de juiste manier geinformeerd houden van onze leden over wat er speelt, web / app / clubhuis / doeken / social media, veelal gepland en gestructureerd, soms ad-hoc en urgent, bewaken van onze waarden
  • Barzaken coordinator: bepalend zijn voor de gezelligheid op het park: bardiensten afstemmen op verwachte drukte, inkoop afstemmen met Cees & Tiny, assortiment bepalen in lijn met Zilveren certificaat “Gezonde Sportkantine”, standby hebben van de invalpoule.

Voor deze rollen is het nodig om regelmatig met het KNLTB.Club systeem te werken. Dit is snel te leren, wordt met elke nieuwe upgrade gebruiksvriendelijker, en de support die wordt gegeven door de bond is zeer goed en snel. Wij zien ook kansen om deze rollen als duo-baan met iemand anders te doen: samenwerken is leuker dan alleen en bij drukte kan je elkaar een beetje ondersteunen. Als laatste: er is de vrijheid om zelf een team te vormen rondom de coordinator rol.

  • Voorzitter: Bas heeft aangegeven na dit seizoen het stokje te willen overdragen, dan is hij 4 jaar voorzitter geweest. Over de rol: meewerkend voorman/vrouw, voorzitten van bestuursvergaderingen, grote lijnen incl. financiele positie bewaken, goede relatie met Stichting & Tennis Driebergen is van belang, stimuleren van samenwerking tussen verschillende commissies

Procedure: Graag ontvangen we voor 10 juni een bericht over welke vacature je voor in aanmerking wil komen. Vanaf dat moment zal het bestuur een aantal afspraken inplannen om nader kennis te maken en samen te ontdekken of de verwachtingen ongeveer overeenkomen. In de 2e helft van juni hopen we dan een aantal nieuwe gezichten te mogen presenteren voor deze rollen!

NB. Aan de selectie van de voorzittersrol hangt een formeel proces, deze benoeming zal pas in de ALV van maart 2022 bekrachtigd kunnen worden.

Hartelijk dank, Bestuur Manger Cats.

 

Details rollen

Sponsor coordinator: regelt gezonde win/win relaties tussen club en sponsors, vooral relatiebeheer (meer farming dan hunting), de belangen van de sponsor behartigen binnen Manger Cats, linking pin zijn voor sponsor naar communicatie, evenementen, bar       

Algemeen:

  • Sponsoren leveren 15-20k netto bijdrage aan begroting
  • Mix van “goodwill” en “commerciele” sponsoren:
    • Goodwill (bv. Oliemans) = wij gunnen het Manger Cats, tegenprestatie (los van doek) minder van belang. Weinig/minder interesse in leuke activiteiten of persoonlijke betrokkenheid
    • Commercieel (bv. Sport2000) = vooral middenstand op Traay, het moet wel wat opleveren, actieve rol via evenementen of andere activiteiten, iets harder werken om hen tevreden te houden, maar ook wel daardoor leuker
  • Ook “in natura” sponsors (bv. ShowPrint à de Reclamepartner), als cash niet kan dan is verminderen kosten en/of iets speciaals toevoegen voor leden ook mooie sponsoring
  • Wij koesteren onze relaties, ook met de kleine sponsors. We willen niet die club zijn die alleen contact opneemt om emailadres te checken zodat de factuur tenminste in 1 keer goed binnenkomt ·        

Voor begin van het seizoen (klaar 1 april):

  • Lopen bestaande afspraken door
  • Koppeling sponsor aan events
  • Opmaak van sponsor overzichtdoek
  • Eventueel vervangen/nieuwe winddoeken ·        

Tijdens seizoen: 

  • Coordineren sponsorscontact met eventorganisatie   
  • Uitwerken specifieke sponsorafspraken
  • Onderhouden warm contact met sponsors
  • Betrekken sponsors in speciale events (bv. thuiswedstrijden 1e team) ·        

One-offs:

  • Jan/feb: prognose sponsorinkomsten en kosten naar penningmeester
  • April/mei: bevestiging naar penningmeester tbv opmaak facturen
  • Sponsorborrel – normaal einde seizoen
  • Werven nieuwe sponsors  

 

Communicatie coordinator: op de juiste manier geinformeerd houden van onze leden over wat er speelt, web / app / clubhuis / doeken / social media, veelal gepland en gestructureerd, soms ad-hoc en urgent, bewaken van onze waarden   ·        

Algemeen:

  • Clubapp en website als belangrijkste digitale kanalen (beperkt e-mail &  communicatiemuur in de gang)   
  • Leden als belangrijkste doelgroep, externe doelgroep (via Manger Cats social media) interessant voor sponsoren
  • ClubApp blijft in ontwikkeling door KNLTB, support door KNLTB is uitstekend, en is zeer gebruiksvriendelijk 

Voor begin van het seizoen (klaar 1 april):

  • Inventariseren belangrijkste onderwerpen (evenementen, bardiensten, competitie, etc) en hun “eigenaren”
  • Vullen van de agenda in de ClubApp met evenementen
  • Afstemmen met eigenaren over zelf communicatie en/of inleveren en centraal posten ·        

Tijdens seizoen:

  • Coordinatie over naleven van communicatieplan
  • Stimuleren actieve samenwerking sponsoren en evenementen, en dit benutten in communicatie intern en via social media
  • Snel bijspringen in het geval van urgente zaken (bv. traumahelicopter die 2 banen onbespeelbaar maakt) 

One-offs:

  • Samenwerking met sponsoren om berichten te maken/sharen/liken in Manger Cats social media 
  • Samenwerken met bestuur mbt informeren over 2-jaarlijkse ledenenquete en jaarlijkse ALV  

 

Barzaken coordinator: bepalend zijn voor de gezelligheid op het park: bardiensten afstemmen op verwachte drukte, inkoop afstemmen met Cees & Tiny, assortiment bepalen in lijn met Zilveren certificaat “Gezonde Sportkantine”, standby hebben van de invalpoule   ·        

Algemeen:

  • In een normaal jaar is baromzet ca. 30k waarvan ca. 10k netto winst
  • Contact onderhouden met inkoopteam (Cees & Tiny); Ingrid Molenaar (assortiment gezonde bar); Dik Vlug (adviseur wijninkoop via de Mol); Rogier de Mol (ook sponsor) als leverancier van alle drank
  • Contact met Corry van Erp over lopende barzaken en Marjolein Kortbeek over “witte map”
  • Contact met sponsorcommissie over leverancierskant van meerdere sponsors: de Mol en Sport 2000 (tennisballen etc)   

Voor begin van het seizoen (klaar 1 april):

  • Bardienstschema afstemmen op evenementenkalender
  • Leden uitnodigen om zich in te schrijven voor bardiensten
  • Verwerken van overzicht in systeem van “afkopers”
  • Up to date brengen van de invalpoule
  • Up to date brengen van info op website

Tijdens seizoen:

  • Regulier overleg met betrokkenen om te valideren dat alles volgens plan gaat
  • Eventueel extra diensten plannen, eventueel diensten weghalen
  • Tegen het einde van seizoen: afstemmen met inkoop om ervoor te zorgen dat er niet teveel voorraad overblijft 

One-offs:

  • Afstemming over gezonde bar assortiment 

Nieuwscategorieën


Reacties

Er zijn nog geen reacties op nieuwsberichten.
Om te kunnen reageren dien je ingelogd zijn. Inloggen

Vragen?

logo

E-mail

[email protected]

Telefoon

+31 343 513 175

Address

J. Manger Catslaan 2
3971 AL Driebergen